Το τελευταίο διάστημα υπάρχει μια μαζική κινητοποίηση διαφόρων συμπολιτών μας οι οποίοι επιλέγουν να κινούνται στη πόλη με τα ποδήλατα τους. Αυτή η κίνηση είναι πολύ θετική και δείχνει πως αρχίζουμε και αποκτούμε σαν λαός οικολογική συνείδηση. Το ποδήλατο είναι το καθαρότερο μέσο μεταφοράς. Όμως πρέπει πρώτα από όλα να οριοθετηθούν κάποια ζητήματα.

Πάμε να δούμε τι είναι το ποδήλατο σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ.:

Το όχημα δύο τουλάχιστον τροχών το οποίο κινείται με τη μυϊκή δύναμη εκείνων που επιβαίνουν και μπορεί να υποβοηθείται με βοηθητικό ηλεκτροκινητήρα μέγιστης συνεχούς ονομαστικής ισχύος 0,25 KW και η ισχύς του οποίου μειώνεται σταδιακά και τελικά μηδενίζεται όταν η ταχύτητα του οχήματος φθάσει τα 25 χλμ/ώρα ή νωρίτερα, εάν σταματήσει η ποδηλάτηση.

Τι είναι ο ποδηλατοδρόμος:

Οδός ή τμήμα οδού αποκλειστικής κυκλοφορίας ποδηλάτων.

Τι πρέπει να ξέρουμε για να πάμε βόλτα στη πόλη:

Πολλές φορές οι ποδηλατιστές ανήκουν στη κατηγορία των ανθρώπων που δεν γνωρίζουν τους κανόνες κυκλοφορίας στο δρόμο. Αυτό οφείλεται στην ελλιπή ενημέρωση του κοινού.

  • Στη χώρα μας όλες οι κατηγορίες οχημάτων οφείλουν να κινούνται στο δεξιό άκρο της οδού. Ανεξαρτήτως τον αριθμό των λωρίδων του ρεύματος κυκλοφορίας μας. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι αριστερές λωρίδες είναι για την προσπέραση των οχημάτων. Έτσι λοιπόν και τα ποδήλατα πρέπει να κινούνται στο δεξιό άκρο της οδού. Αυτό γιατί πολλές φορές οι άλλες κατηγορίες οχημάτων κινούνται με μεγαλύτερη ταχύτητα από τα ποδήλατα.
  • Πάντοτε οι ποδηλάτες πρέπει να φορούν κράνος. Επειδή οι ποδηλάτες ανήκουν στη κατηγορία των ευπαθών χρηστών του οδοστρώματος. Το μόνο πράγμα το οποίο μπορεί να προστατέψει έναν ποδηλάτη από μια πτώση ή ακόμα και στη χειρότερη περίπτωση από μια σύγκρουση είναι το κράνος.
  • Ο Κ.Ο.Κ. χρησιμοποιεί κάποια εργαλεία για να αποφευχθεί το χάος στους δρόμους. Αυτά τα εργαλεία είναι οι πινακίδες της σήμανσης καθώς και οι φωτεινοί σηματοδότες. Ο ποδηλάτης είναι υποχρεωμένος να ακολουθεί τις ενδείξεις τους. Αν ακολουθεί τις ενδείξεις τους δηλαδή να περιμένει στον ερυθρό σηματοδότη, να μην πηγαίνει αντίθετα σε μονόδρομους, να τηρεί τις προτεραιότητες και τα STOP τότε αυξάνει και την προσωπική του ασφάλεια. Οι πιθανότητες σύγκρουσης τους με άλλο όχημα μικραίνουν.
  • Κατά την κίνηση στο δρόμο η ιδανική θέση ενός ποδηλάτου είναι μπροστά από τα υπόλοιπα οχήματα αλλά και στο ορατό σημείο από τους καθρέπτες του προπορευόμενου οχήματος.
  • Κατά την διάρκεια της προσπέρασης πρέπει να γνωρίζουμε τα ακόλουθα. Ποτέ δεν προσπερνάμε ένα όχημα από τα δεξιά. Όταν προσπερνάτε ένα όχημα και υπάρχουν διασταυρώσεις στο δρόμο που κινήστε πρέπει να λάβετε υπόψην σας ότι ο οδηγός μπορεί να στρίψει και να μην σας προειδοποιήσει ή να μην έχετε δει το δείκτη προειδοποίησης αλλαγής κατεύθυνσης (φλας).
  • Όταν οδηγούμε την νύχτα πρέπει να έχουμε εξοπλίσει το ποδήλατο μας με φώτα. στο μπροστινό μέρος το φως πρέπει να λευκό και στο πίσω μέρος να ερυθρό. Επίσης είναι καλό να φοράμε ρούχα με ανακλαστήρες.
  • Δεν πρέπει να ξεχνάμε τον όρο αμυντική οδήγηση. Κανένας οδηγός δεν είναι αλάνθαστος όλοι πρέπει να μεριμνούμε για τα σφάλματα των άλλων και σιγά σιγά με την εμπειρία μας αρχίζουμε και τα προβλέπουμε. Δεν πρέπει να οδηγούμε εκνευρισμένοι γιατί όταν ήμαστε θυμωμένοι κάνουμε ευκολότερα λάθη.

Αυτό που δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε είναι ότι άμα σεβόμαστε τους άλλους θα μας σέβονται κι αυτοί. Όλοι μαζί θα κάνουμε την διαφορά και η κατάσταση στους ελληνικούς δρόμους θα αλλάξει προς το καλύτερο.


Επικοινωνια

Σχολή Οδηγών Καρίπης Ανδρέας

Αγ. Κωνσταντίνου & Ελένης 36

ΤΚ 136 71 - Αχαρναί - Κόκκινος Μύλος

Έχεις απορίες; Ρώτησέ μας!

Τηλέφωνα

FAX - TEL: 210 23 83 008

ΚΙΝΗΤΟ: 6947 14 33 44