Το τελευταίο καιρό έχω γίνει μάρτυρας πολλών τροχαίων ατυχημάτων στα οποία εμπλέκονται δυστυχώς μοτοσυκλέτες και μηχανάκια. Έχει γίνει πολύ συχνό φαινόμενο, σε αυτό το άρθρο δε πρόκειται να αναλύσω ποιος έφταιγε και γιατί σε κάθε περίπτωση. Συνήθως φταίνε και οι δυο εμπλεκόμενοι. Αυτό που θα κάνω είναι να παραθέσω κάποιους τρόπους για να αποφευχθούν αυτά τα ατυχήματα.

Είμαι κι εγώ λάτρης των δυο τροχών για διάφορους λόγους, γιατί κινούμαι ευκολότερα στη κίνηση, γιατί μου δίνει ένα αίσθημα ελευθερίας και πολλά άλλα. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν ακολουθώ τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας. Τους ακολουθώ γιατί όσο και να αγαπώ τις μοτοσυκλέτες περισσότερο αγαπώ τη ζωή μου και επειδή νοιάζομαι για τις ζωές των άλλων χρηστών του δρόμου.

Βλέπω συνέχεια μηχανές και μηχανάκια να κάνουν τα ίδια και τα ίδια λάθη! Κάποια στιγμή πρέπει να αποκτήσουμε συνείδηση σαν οδηγοί! Εδώ θα τονίσω τα λάθη που έχω παρατηρήσει

λαθη μοτοσυκλετιστων

  • Δεν φοράνε κράνος! Το κράνος είναι το μόνο πράγμα που προστατεύει τον μοτοσικλετιστή από το θάνατο. Η παραμικρή πτώση μπορεί να αποβεί μοιραία! Το κράνος προστατεύει ότι πολυτιμότερο, τη ζωή μας!
  • Περνάνε τον ερυθρό σηματοδότη! Το κόκκινο σημαίνει ότι πρέπει να σταματήσουμε για να περάσει ο άλλος! Για ποιο λόγο τα μηχανάκια δεν σταματούν; Γιατί βιάζονται; Όλοι έχουμε δουλειές και βιαζόμαστε αλλά δεν περνάμε τα φανάρια έτσι.
  • Χαλασμένα φώτα! Πολλά δίκυκλα έχουν χαλασμένα φώτα και ειδικά τις νυχτερινές ώρες δεν γίνονται αντιληπτά από τα άλλα οχήματα. Δεν είναι τυχαίο ότι ο κώδικας αναγκάζει τους μοτοσυκλετιστές να οδηγούν με τα φώτα αναμμένα όλο το 24ωρο. Το κάνει αυτό για να γίνονται ευκολότερα αντιληπτοί από τα άλλα οχήματα.
  • Τρικάβαλο! Πολλές φορές έχω παρατηρήσει μηχανάκια να τα οδηγούν και να έχουν 2 συνεπιβάτες αυτό πολύ επικίνδυνο. Υπάρχει συνεχής μετατόπιση στο κέντρο βάρους, σε ένα φρενάρισμα ο οδηγός εκτός από το δικό του βάρος έχει να συγκρατήσει και το βάρος των επιβατών και πάνω από όλα οι μηχανές έχουν σέλα η οποία είναι σχεδιασμένη για έναν και μόνο ένα συνεπιβάτη! Η άδεια κυκλοφορίας επιτρέπει μόνο ένα συνεπιβάτη!
  • Νεκρή γωνία! Η σωστή θέση ενός δικύκλου στο οδόστρωμα είναι να βρίσκεται σε σημείο που να είναι ορατό από το προπορευόμενο όχημα μέσω των καθρεπτών! Πολλές φορές τα δίκυκλα τοποθετούνται σε σημεία που δεν είναι ορατά από τα προπορευόμενα οχήματα αυτό είναι πολύ επικίνδυνο γιατί με τον παραμικρό ελιγμό μπορεί αυτό το όχημα να τα παρασύρει!
  • Χωρίς καθρέπτες! Πάρα πολλοί οδηγοί βγάζουν τους καθρέπτες από τα δίκυκλα τους δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το κάνουν αυτό. Οι καθρέπτες είναι ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία που έχουμε για την αποφύγει ατυχημάτων! Ο οδηγός πρέπει να γνωρίζει τι γίνετε μπροστά από το όχημα του αλλά και πίσω του!
  • Μεταφορά παιδιών! Το μεγαλύτερο έγκλημα όμως είναι γονείς οι οποίοι μεταφέρουν μωρά παιδιά με το μηχανάκι. Δεν υπάρχει κάτι χειρότερο από αυτό δε το χωράει ο νους μου αλλά το βλέπω συνέχεια. Θα φέρω ένα παράδειγμα. Πατέρας έχει βάλει το μικρό παιδί (δεν πρέπει να ήταν πάνω από 5 χρονών) να είναι όρθιο ανάμεσα στα πόδια του, το μεγαλύτερο παιδί να κάθεται στο πίσω κάθισμα (δεν ήταν πάνω από 12 χρονών) και πίσω από το παιδί να κάθεται η μάνα και να κρατάει και μια σακούλα με ψώνια.

Πρέπει να αλλάξουμε συμπεριφορά!


Επικοινωνια

Σχολή Οδηγών Καρίπης Ανδρέας

Αγ. Κωνσταντίνου & Ελένης 36

ΤΚ 136 71 - Αχαρναί - Κόκκινος Μύλος

Έχεις απορίες; Ρώτησέ μας!

Τηλέφωνα

FAX - TEL: 210 23 83 008

ΚΙΝΗΤΟ: 6947 14 33 44